falsk vänskap

Jag var på väg hem från skolan. jag gick på den långa grusvägen som går fram till mitt hus. Jag bor ungefär 1 km från skolan, så jag hade gått ett tag. Mitt hus är stort och vitt. När jag kom innanför dörren så låg det en lapp på köksbordet. Det stod:

 

Hej gumman!

Jag är och handlar mat till ikväll, kommer om en timma.

Puss Mamma

 

När jag hade läst klart på lappen så ringde det på dörren.

Pling, plong”

Jag gick och öppnade. Det var två långa, smala killar som stod på framsidan. De var runt 16-års åldern. Jag frågade vad de ville och dom svarade på ett väldigt kaxigt och konstigt sätt. Killarna sa att jag hade ”kollat snett” på dem. Jag hade ingen aning om vad de ens snackade om. Jag blev rädd och smällde igen dörren.

 

Jag ringde mamma och var helt upphetsad. Hon svarade inte. Jag gick upp på mitt rum och satte på datorn. Jag gick in på min mejl för att kolla om någon hade skrivit något. När jag loggade in så fick jag se att min bästa kompis Anna hade skrivit ett brev till mig.

Det stod:

 

Hej Mimmi!

Du och jag har inte kommit så värst bra överens på det sistone. Jag tycker du är så mycket med Alice hela tiden. Det gör att jag inte vet riktigt vem jag ska vara med. Jag känner mig ensam.

Du kan väl tänka på saken och prata med mig.

Från Anna.

 

Jag pratade med Anna och hon blev bara ännu surare och surare. Jag visste inte vad jag skulle göra, men när jag kom hem lite senare på dagen så gick jag in på datorn, bilddagboken, för att kolla mina vänners bilder.

Jag gick in på Annas sida och såg att hon hade lagt in bilder på mig.

Och det var inte vilka bilder som helst utan bilder på mig när jag stod i bikini. Hon hade även skrivit att jag var tjock, ful, rynkig osv. Och jag vill inte visa min kropp på Internet. Jag blev jätte ledsen och pratade med min mamma om det. Min mamma blev väldigt upprörd och pratade med Annas mamma. Tillslut tog Anna bort bilden och allt löste sig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0